Sunday, March 6, 2011

%KhAs uNtUkmU WaNiTa%


Khas Untuk Wanita - dari Dr. Fatmah Az-Zahrah ... Yang istimewa ustazah bagi amalan untuk menjaga keperempuanan kita supaya sentiasa jadi macam 'abkaro' menurut ayat dalam surah Al Waqi'ah. Abkaro ni perawan yang sentiasa menjadi perawan. Elok untuk orang yang lepas bersalin, elok juga untuk di amalkan setiap hari bagi perempuan yang sudah berkahwin...
Caranya :
1. Lepas Isya' ambil air segelas, baca Al Fatihah sekali, ayatul Qursi sekali, dan surah Al Waqi'ah ayat 35-38 sebanyak 7 kali.
2. Tiup dalam air dan minum.
3. Niat dalam hati untuk menjaga kecantikan diri kita untuk kebahagiaan rumahtangga kita.
Makna surah Al-Waqiah ayat 35-38 : Sesungguhnya Kami telah menciptakan isteri-isteri mereka dengan ciptaan istimewa, Serta Kami jadikan mereka sentiasa dara (yang tidak pernah disentuh), Yang tetap mencintai jodohnya, serta yang sebaya umurnya. (Semuanya itu disediakan) bagi puak kanan;
Wallahualam..

Adab tidur-

Amalkannya selalu untuk kesejahteraan hidup dan dilindungi ALLAH daripada syaitan dan kejahatan manusia. (memang terbukti berkesan :insyaALLAH)

.: Jangan tidur sebelum solat Isyak
.: Berwudhuk sebelum tidur
.: Jangan tidur meniarap(sbab cara ini merupakan kesukaan syaitan)
.: Membaca zikir berikut sebelum tidur:

a)Subhanallah (33 kali)
b)Al-hamdulillah (33 kali)
c)Allahuakbar (33 kali)
Baca 3 Qul

5. Baca Qulahuwa Allahu Ahad (3 kali selepas itu tiup pada tapak tangan lalu usapkan pada seluruh anggota)
6. Baca Qul auzu birabil falaq (3 kali selepas itu tiup pada tapak tangan lalu usapkan pada seluruh anggota)
7. Baca Qul auzu bin nas (3 kali selepas itu tiup pada tapak tangan lalu usapkan pada seluruh anggota)

Elok sekali mengetahui makna ayat-ayat ini dengan membuka terjemahan Al-Quran supaya lebih berkesan.

Sejarah 3 Qul ini ialah ayat-ayat ini diturunkan pada waktu malam oleh Allah dan Nabi Muhammad mengamalkannya apabila bermusafir dan sebelum tidur.

8.Baca Al-Fatihah(1 kali)
9.Baca Bismillahirrahmannirrahim(21 kali): ini baik daripada mati terkejut di dalam tidur dan dijauhi oleh syaitan.
10. Baca ayat Al-Kursi(setiap kali baca, tiup di depan,belakang,kanan,kiri,atas dan bawah: maksudnya 6 kali.

baca dengan penuh tumpuan. Ayat ini memang wajib diamalkan sebab sejarah turunnya Ayat Kursi in imenyebabkan syaitan-syaitan gelisah seluruh alam. I ngat! Syaitan-syaitan juga dapat mengajar dan membaca ayat ini TETAPI apabila sampai ayat yang terakhir mereka akan terbakar. Jadi jangan terkejut!

11. Baca Solawat Syifa (21 kali). Solawat ini untuk memohon kesihatan jasmani dan rohani( hati): Memang terbukti berkesan setelah diamalkan.

12. Baca doa tidur: "Ya Allah, dengan namaMu aku mati dan aku hidup" (3 kali)
13.A' uzu billahi min nasyaiton nirrajim(3 kali) tiup di sebelah kiri. InsyaALLAH sudah lengkap dan kemas sekali adab tidur ini. Walaupun banyak(banyak kan??!!) tetapi apabila diamalkan nescaya diamalkan akan dilindungi ALLAH SWT.
Penting!:Adab tidur elok diamalkan oleh sesiapa yang sukar tidur malam, diganggu syaitan semasa di dalam mimpi dan sesiapa yang telah melakukan dosa setelah bertaubat(dengan melakukan solat taubat)

Mengenali-Mu, Ya Allah
Masuri S.N.

Mengenali-Mu, ya Allah rasa-rasanya makin merindu
yakin - itu sudah tidak pernah aku tanyakan pada diriku kepada kalbuku
kerana sejak aku tahu mengenal kehidupan
ketika masih belum mengaji mukadam dan al-Quran
aku sudah diberi kenal ada bintang ada bulan dan matahari dan awan ada yang menjadikan;
begitu aku terasa tanpa bertanya aku ingin makin mendalam sudah kuterima kenyataan
bahawa alam jagat dan seluruh makhluk ini ada yang menjadikan ciptaan-Mu-,
Tuhan Maha Pengasih Maha Penyayang.
berulang-ulang dalam hidupku diberi nafas berterusan menghayati nikmat
makan minum dan tidur berehat maka dadaku penuh mengingati nama-Mu- sentiasa
di bibirku dan degup jantungku sentiasa mengingati-Mu adalah tanda kudalam ikatan-Mu.
maka apabila aku diberi hayat di alam jagat-Mu bergerak, bekerja mencari makan dan
bergaul dengan insan insan dan umat-Mu nama-Mu terasa terus menjadi sebutan
degup hatiku; dan apa dan bagaimana dan di mana aku berada aku sentiasa dikurni
aiinayah-Mu, ya Allah
maka aku sentiasa mengingati-Mu.
maka dalam berteriak untuk apa untuk bagaimana aku tiba-tiba saja seperti digerak
oleh satu kuasa menyentuh dalam kalbuku: maka aku menjadi terkelu
mati teriak sorakku kerana nafas kuterasa tinggal satu, satu.
maka tahu aku ya Allah lonjak dan sorak gelak dan teriak bisa sekali lenyap
dalam satu helaan nafas:
ketika dalam kealpaan
menghayati dalam kefanaan.

No comments:

Post a Comment